Před 20 lety byla pumpa v Česku místem, kde si řidiči mohli natankovat a koupit nepříliš dobrou instantní kávu nebo cigarety. Zákazníci měli na čerpací stanici mnohem větší výběr autodoplňků než nápojů. Teď se největší sítě jako Benzina, MOL nebo Shell předhánějí, kdo z nich má lepší kávový servis a jaký známý kuchař jim sestavil menu.

Do proměny svých pump tyto sítě jen letos investují stamiliony korun. Motivuje je k tomu i fakt, že v Česku je benzinka na každém čtrnáctém kilometru silnice a tuzemský trh patří k nejkonkurenčnějším v Evropě. Velcí hráči už také do budoucna nevidí svoje pumpy jen jako místa, kde se prodává benzin a nafta − zvláště když předpokládají, že se tradičních paliv v budoucnu bude prodávat čím dál méně.

V článku se dále dozvíte

  • Největší sítě čerpacích stanic v Česku investují miliardy korun do rozvoje služeb, které nesouvisí s prodejem paliv.
  • Prodej kávy, jídel a potravin jim sice výrazně nezvyšuje obrat, ale mají na něm mnohem větší zisk.
  • Benzinky ale může ještě více proměnit nástup elektromobility.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.