O prodeji nebo investorovi nechce ani slyšet, zato se rozhlíží po evropských trzích. Zakladatel a majitel pánské oděvní firmy Ladislav Blažek plánuje prodávat ve Skandinávii nebo Irsku. "Česká republika a Praha mají ve světě stále lepší a lepší jméno, tak snad nám to nikdo nezkazí," říká v rozhovoru pro HN Ladislav Blažek. Z neúspěšného pokusu prodávat v Polsku se poučil – nyní chce v cizině uspět přes on-line prodej.

Ladislav Blažek firmu zaměřenou na pánskou formální i volnočasovou módu založil před 25 lety. Za tu dobu z ní vybudoval největšího českého prodejce oblečení, který má přes tři desítky vlastních prodejen.

Podle poslední účetní uzávěrky jste utržili přes půl miliardy. Bylo to podle vašeho očekávání?

Ano, měli jsme rekordní rok a přesáhnout půl miliardy bylo naším cílem. Jsem rád, že se nám to navíc povedlo v roce, kdy jsme slavili 25 let od založení firmy.

Loni se dařilo téměř všem firmám. Svezli jste se na tomto trendu, nebo se u vás událo něco výjimečného?

Částečně jsme se svezli. Nálada zákazníků je dobrá. Nicméně výsledky určitě ovlivnila také naše nová kampaň, kolekce vytvořená novým designérským týmem nebo spolupráce s firmami Cerruti a Loro Piana. Vliv má i vzhled našich prodejen, kde jsou klidové zóny a zákazníci se tam cítí dobře. Zboží také nabízíme v ucelených outfitech, ne jenom po kusech, nebo si muži mohou vybrat oblek s rozdílnou velikostí saka a kalhot. Novinkou minulého roku se také stala nová služba došití požadované velikosti obleku v případě, že již byla vyprodána.

Před rokem a půl jste v HN mluvil o plánech jít do zahraničí. Podařilo se vám to?

Zahraničí se nám trochu zpozdilo. Nyní připravujeme komplexní nový e-shop. Bude v prvé řadě cílit na zahraniční trhy, tedy Evropu. Jde o velice technologicky náročnou věc, a proto naši dodavatelé nabrali skluz.

Kdy to bude?

Vypadá to na konec roku. Lidé po celém světě hledají alternativní módu. Zákazníci jsou globálních značek přejedení. Myslím si, že to by nám mohlo pomoci.

Nebojíte se zahraničí? Polsko se vám v minulosti přece jen nepovedlo.

Nebojím. V Polsku jsme do toho šli postaru. Začali jsme velkými investicemi do kamenných prodejen a maloobchodní sítě. Teď jdeme přes on-line a ten je o něčem jiném. Díky němu se trh dá testovat za menší náklady a můžeme rychleji reagovat.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru