Prodavači a pokladní v Česku se dnes nebojí změnit práci i kvůli tisícovce navíc. "Migrace na těchto pozicích je vysoká, stejně jako u dělníků. Jsou schopni bez problémů změnit zaměstnavatele klidně i po půl roce," říká Jitka Součková, mluvčí personální agentury Grafton. "Na trhu se ví, že Lidl platí lépe, a tak to lidé jdou zkusit. Kdo na to nezareaguje, tak lidi prostě mít nebude," dodává Součková.

Jako první se v březnu odhodlal k razantnímu zvýšení platů svých zaměstnanců zmíněný maloobchodní řetězec Lidl. Nyní se k němu přidává také jeho sesterská síť Kaufland. Obě firmy patří do německé skupiny Schwarz.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Prodavačky v Kauflandu si od června vydělají až 24 tisíc korun hrubého, tedy o čtvrtinu více než dnes.
  • Kaufland tak reaguje na výrazné zvýšení platů v Lidlu, kde se nástupní plat prodavaček pohybuje okolo 29 tisíc korun.
  • Prodavaček je podle odborníků na trhu nedostatek, změnit práci jsou ochotné i kvůli tisícovce navíc.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.