Třicetidenní odklad ostrého startu obchodní války Spojených států amerických s řadou spojenců včetně Evropské unie nabízí šanci na uklidnění situace. Zlověstný tón debaty mezi západními obchodními velmocemi se však moc nemění.

Plyne totiž z vnitřního přesvědčení amerického prezidenta Donalda Trumpa, který vidí mezinárodní obchod jako souboj, na jehož konci je vítěz a poražený. Že by mohl být oboustranně prospěšný, to vlastně nepřipouští.

Pro zájemce, kteří chtějí proniknout do způsobu Trumpova uvažování, se stal takřka povinnou četbou rozhovor, jejž poskytl časopisu Playboy v březnu 1990. V duchu toho, co tehdy jako třiačtyřicetiletý realitní magnát hlásal, totiž nyní jedná.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Američané na poslední chvíli odložili zavedení cel na hliník a ocel. Evropa si oddychla.
  • Trumpova politika se ale nestala o nic předvídatelnější.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru