Evropské firmy, jejichž byznys závisí na spolupráci s technologickými giganty, jako je Amazon, Apple, Google, Facebook nebo také Seznam.cz, dosud neměly příliš možností, jak se ozvat proti neférovým obchodním praktikám, které vůči nim mohou tyto dominantní podniky uplatňovat. To se však má podle Evropské komise brzy změnit. Společnostem má pomoci návrh nového unijního nařízení, který včera komise schválila. Plán počítá třeba s možností hromadných žalob firemních klientů vůči technologickým gigantům. Po Facebooku a dalších lídrech internetového trhu navíc vyžaduje, aby svým obchodním partnerům ukázali, jakým způsobem své služby naceňují.

"Internetové platformy představují důležitý kanál, přes nějž evropské společnosti oslovují své zákazníky. Musíme se ale ujistit, že platformy svou moc nezneužívají a firemní uživatele nepoškozují," říká Mariya Gabrielová, evropská komisařka pro digitální ekonomiku a společnost.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.