Kdo navštívil Spojené státy, asi zažil striktní kontrolu u vchodu do baru, nočního klubu či při koupi lahve alkoholu v supermarketu. A aby se někdo necítil diskriminován, průkaz totožnosti musí předložit každý, kdo nevypadá alespoň na čtyřicet. Zákon je neúprosný, do 21 let nepřipadá popíjení alkoholu v úvahu. Všichni to respektují a podle statistik se mezi americkými dětmi a mládeží pití moc nenosí.

V Česku, kde je ze zákona alkohol vyloučen pro všechny, komu nebylo osmnáct, 98 procent dětí alkohol ochutnalo a dvě třetiny nezletilých se už stihly aspoň jednou opít do němoty. Z čehož také vyplývá, že si pití musely někde pořídit a že jim to až tak velkou práci nedalo.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Prakticky každé dítě v Česku podle statistik ochutnalo alkohol a dvě třetiny se zpily do němoty. Ani kontroly obchodní inspekce na tom nic nezměnily.
  • Změní se to jen tehdy, když si společnost uvědomí, že alkohol je droga, a začne se podle toho chovat.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru