Nachází inspiraci v Německu, Izraeli, Spojených státech nebo Číně. V rámci Česka však mohou být v mnoha ohledech vzorem pro ostatní města. Dopravní podnik Ostrava (DPO) byl prvním dopravním podnikem, který v ČR nahrával při zaplacení jízdenku na platební kartu, a chce jít v tomto ohledu ještě dál. "Ostrava bude prvním městem, které bude bez dieselu v hromadné dopravě, bude používat strojové učení a umělou inteligenci v optimalizaci výpravy a bude bez papírových jízdenek," popisuje velké plány ředitel DPO Daniel Morys v rozhovoru pro HN.

Tlak na chytřejší řešení vychází z potřeby konkurovat automobilové přepravě. "Tady jste ve městě, které má nejvíce čtyřproudých silnic na obyvatele a téměř nezná dopravní zácpy. Jsme pod mnohem větším tlakem, jak přesvědčit Ostravany, aby využili městskou hromadnou dopravu (MHD)," říká ředitel podniku, který tuto pozici obsadil před rokem a půl.

V článku se dále dozvíte

  • Do procesu zeštíhlování nákladů zapojí ostravský dopravní podnik také umělou inteligenci a strojové učení.
  • Ostravská hromadná doprava musí inovacemi konkurovat automobilům, které jsou ve městě pohodlným způsobem přepravy.
  • Od příštího týdne začnou v Ostravě jezdit také švýcarské tramvaje s USB konektory a wi-fi.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.