Kdyby se automobily zlepšovaly stejným tempem jako počítače, jezdili bychom dnes rychlostí tisíc kilometrů za hodinu při spotřebě půl litru na sto kilometrů. Vtípek, který pokračuje defenzivní odpovědí automobilek připomínajících, že kdyby tato analogie platila, museli bychom také počítat s havárií v každé zatáčce, je pozoruhodný především svým stářím. Traduje se nejméně od raných devadesátých let.

Za následující více než čtvrtstoletí se přitom výkon počítačů všeho druhu dál dramaticky zvýšil. Třeba operační paměť v osobních počítačích má běžně více než tisíckrát větší kapacitu, procesory jsou o mnoho řádů výkonnější a největší skok udělala úložiště. Výkon, za který se tehdy platily hříšné peníze, by dnes nestačil ani chytrým hodinkám.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru