Američtí kongresmani si pozvali mladého miliardáře Marka Zuckerberga, aby veřejně vysvětlil, co se to děje na jeho sociální síti Facebook. Témat k diskusi bylo hodně, od ovlivnění amerických voleb cílenou ruskou inzercí po vytěžování osobních dat firmou Cambridge Analytica. Některým zákonodárcům však bylo nejdřív nutné vysvětlit alespoň základy fungování Facebooku. Zuckerberg třeba musel odpovídat na dotaz, jak může jeho síť vůbec fungovat, když se za používání Facebooku nic neplatí. "Máme na ní reklamy," poznamenal k tomu suše.

Z komunikačního pohledu se celá firma evidentně rozhodla, že se nenechá vmanévrovat do pozice viníka, a naopak se přihlásí mezi oběti. Zuckerberg při slyšeních působil jako mírně udivený geek, kterého překvapuje, že jeho dobře míněnou snahu někdo zneužil pro tak nehorázné účely. Provozní ředitelka Sarah Sandbergová v rozhovoru pro americké rádio NPR mluvila o tom, jak Facebook věří v sílu sociálních propojení a jak byl příliš idealistický. Najednou si společnost uvědomuje, jak málo chránila soukromí svých uživatelů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se