Boty z italského módního domu Salvatore Ferragamo kdysi nosily filmové hvězdy Marilyn Monroe, Sophia Lorenová nebo Audrey Hepburnová, kabelky této značky si oblíbila někdejší britská premiérka Margaret Thatcherová. Nyní má rodinný podnik z Florencie potíže. Zisk i tržby klesají, firma nedokáže nalákat mladé zákazníky a zaspala nástup prodeje přes internet.

Společnost, která letos slaví 90 let od svého vzniku, v předchozím období zažila strmý rozvoj. V letech 2008 až 2015 se díky rychlé expanzi v Číně, slabšímu euru a silné poptávce v USA její tržby zdvojnásobily. Jenže doba růstu je už pryč. Loni jí tržby klesly o více než tři procenta na 1,39 miliardy eur (35,5 miliardy korun), čistý zisk se propadl dokonce o 42,4 procenta na 114 milionů eur (2,9 miliardy Kč).

Před měsícem funkci výkonného ředitele opustil zkušený manažer Eraldo Poletto, který ve vedení módní značky vydržel ani ne dva roky. Ten se pokusil firmu postavit na nohy. Více investoval do rozvoje moderních technologií, vytvořil nový kreativní tým. Společnost se mu ale nepodařilo nastartovat tak rychle, jak zřejmě očekávala rodina Ferragamových, jež drží ve značce 70procentní podíl.

Ani Poletto, ani firma nevysvětlili přesné důvody, které vedly k jeho odchodu. "Příčinou bylo pravděpodobně napětí mezi rodinou a Polettem ohledně slabých výsledků jeho ambiciózní strategie," uvedl Loic Morvan, analytik z investiční banky Bryan Garnier, jenž se specializuje na perspektivní evropské podniky.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se