Boty z italského módního domu Salvatore Ferragamo kdysi nosily filmové hvězdy Marilyn Monroe, Sophia Lorenová nebo Audrey Hepburnová, kabelky této značky si oblíbila někdejší britská premiérka Margaret Thatcherová. Nyní má rodinný podnik z Florencie potíže. Zisk i tržby klesají, firma nedokáže nalákat mladé zákazníky a zaspala nástup prodeje přes internet.

Společnost, která letos slaví 90 let od svého vzniku, v předchozím období zažila strmý rozvoj. V letech 2008 až 2015 se díky rychlé expanzi v Číně, slabšímu euru a silné poptávce v USA její tržby zdvojnásobily. Jenže doba růstu je už pryč. Loni jí tržby klesly o více než tři procenta na 1,39 miliardy eur (35,5 miliardy korun), čistý zisk se propadl dokonce o 42,4 procenta na 114 milionů eur (2,9 miliardy Kč).

Před měsícem funkci výkonného ředitele opustil zkušený manažer Eraldo Poletto, který ve vedení módní značky vydržel ani ne dva roky. Ten se pokusil firmu postavit na nohy. Více investoval do rozvoje moderních technologií, vytvořil nový kreativní tým. Společnost se mu ale nepodařilo nastartovat tak rychle, jak zřejmě očekávala rodina Ferragamových, jež drží ve značce 70procentní podíl.

Ani Poletto, ani firma nevysvětlili přesné důvody, které vedly k jeho odchodu. "Příčinou bylo pravděpodobně napětí mezi rodinou a Polettem ohledně slabých výsledků jeho ambiciózní strategie," uvedl Loic Morvan, analytik z investiční banky Bryan Garnier, jenž se specializuje na perspektivní evropské podniky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Italský módní dům v nedávných letech přitom zažil strmý rozvoj. Jenže doba růstu je už pryč, zisk i tržby už asi dva roky klesají.
  • Z firmy nedávno odešel také její výkonný ředitel Eraldo Poletto. Za něj nyní rodina Ferragamových, která drží v podniku 70procentní podíl, hledá náhradu.
  • Podnik dočasně vede syn zakladatele společnosti Ferruccio Ferragamo. Ten si uvědomuje, že firma nedokáže do svých prodejen nalákat mladší ročníky. A to chce změnit.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.