Původně se zdálo, že ve světě internetu věcí budou spolu navzájem komunikovat výhradně stroje (M2M). Dnes sem ovšem stále více vstupuje lidský faktor.
Například v oblasti rozšířené reality nebo umělé inteligence. Ta v IoT hraje čím dál větší roli, ať už jde o strojové učení, zpracování přirozeného jazyka, rozpoznávání obrazu či rozhodování v neuronových sítích.
Rozšířená realita zase uživateli IoT zprostředkuje kontextově orientované vhledy reagující třeba na konkrétní dotazy. Příkladem může být takzvaná chytrá dokumentace se stohy manuálů, k dispozici v brýlích servisních techniků, jež pohotově zodpoví ad hoc dotazy typu: Jaký je při dnešním počasí správný tlak v potrubí?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi