Hlavní cenu vyhrál český tým Student dreamers. Přišel s inovativním řešením digitálních jízdních řádů s názvem Smart box. „Jde o zařízení, které se umístí na zastávky městské hromadné dopravy. Na webu nebo na displeji mobilu se ukáže nejen zastávka a trasa, ale například i nejbližší zajímavá místa v okolí jako je zoo nebo dobrá restaurace. Například pro turisty, kteří město neznají, to bude přínosné,“ říká jeden z členů týmu Adam Rojík, který studuje na ČVUT. Kromě toho smart box bude mít v sobě zabudován také vlhkoměr, teploměr a zabezpečení proti vandalům. Za tento nápad si vítězové odnesli 5000 EUR a další hodnotné ceny od sponzorů.

Vítězové ceny od ŠKODA AUTO DigiLab - tým ToporAutoS dalším velmi praktickým nápadem přišel tým ToporAuto. Vymysleli a naprogramovali systém automatického sběru dat o dírách na silnicích. „Tento nápad se nejvíce líbil jednomu z hlavních partnerů hackathonu ŠKODĚ AUTO DigiLab a tak programátory ocenil šestiměsíčním pobytem ve Future mobility incubatoru v Drážďanech v hodnotě 15 000 EUR, kde budou moct mladí inovátoři svůj nápad dotáhnout do konce a realizovat,“ uvedl k tomu Tomáš Studeník, organizátor pražského hackathonu a zakladatel CEEHACKS.

Letos se soutěžilo ve 12 kategoriích týkajících se mobility. Mezi tématy byly například alternativní mobilita, čili například car-sharing, bike-sharing, ale i navigace pro pěší. Dalšími tématy byly třeba senzory ve vozidlech a chytré parkování, bezemisní mobilita a snižování znečištění z dopravy, eko jízda, ale i navrhování zlepšení v oblasti autonomní dopravy a bezpečnosti jízdy. Letos poprvé soutěžily i děti, jejich tým skončil druhý. Nejmladšímu účastníkovi bylo 13 let.

Týmy na akci CEEHACKS Smart Mobility Hackathon Prague 2018 jsou obvykle složené z vizionáře, designéra a programátora. Vizionář přichází s nápadem, designér zajistí, aby se lidem řešení líbilo, a programátor vytvoří funkční prototyp nového produktu nebo služby, například mobilní aplikace.

Se vším pomáhají zkušení mentoři, letos mezi nimi byl například vice prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Radek Špicar, ekonom a bývalý statní tajemník Tomáš Prouza nebo profesor kybernetiky na ČVUT v Praze Michal Šebek. Nejmladšímu mentorovi bylo pouhých 13 let. V odborné porotě zasedl například Chief Digital Officer společnosti ŠKODA AUTO Andre Wehner nebo ředitel úseku strategir ČEZ ESCO Marin Řezáč.