Když v roce 2014 Evropská unie otevřela nové dotační programy, v tom hlavním bylo pro malé a střední podnikatele v Česku nachystáno 117 miliard korun. Dnes, dva roky do konce dotačního období, v něm zbývá minimálně 85,3 miliardy. Peníze, které firmy mohou využít třeba na zaplacení patentů, nákup strojů nebo zateplení farem, zatím podniky čerpají pomalu. Nejde jen o Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK), který je pro malé a střední podnikatele stěžejní, problém má většina programů. Peněz v nich tedy zůstává dost. Jak se k nim ale dostat?
Získat dotaci nemusí být složité, i když se celý proces může zdát zdlouhavý. Všechno stojí na dobrém projektu. "Firma musí vědět, co chce a co jí projekt reálně přinese," říká Miloš Blaškovan z poradenské společnosti Naviga 4, která se dotacím věnuje od roku 2003. Podle něj nemá smysl uměle vymýšlet projekt jen proto, že podnik může získat peníze. Musí tím řešit nějakou svou potřebu − například že díky novým strojům bude mít technologický náskok nebo ušetří na energiích.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru