Sešli jsme se v jedné z moderních karlínských restaurací. Marcel Vargaeštok nahlíží do kuchyně. "Ty talíře z japonské keramiky mají od nás. Začali jsme je dovážet a teď je mají skoro všude," směje se zakladatel školy vaření Chefparade. Původem slovenský podnikatel vlastní také e-shop, kde prodává nádobí nebo suroviny pro vaření, web o sushi a mimo jiné pořádá i festival Foodparade.

Vargaeštok sází na to, že lidé milují zážitky. "Kaž­dý rok chceme přinést nějakou inovaci. Loni nás napadlo, že vezmeme školu vaření ven. Doslova," vypráví o svém nejnovějším projektu, kterým je statek za Prahou. Na něj se mu podařilo vybrat 6,5 milionu korun na investiční crowdfundingové platformě Fundlift.

HN: Proč jste se rozhodli pro svůj nový projekt získat peníze prostřednictvím crowdfundingu?

Mělo to tři důvody. Chceme, aby Chefparade bylo vnímáno jako inovativní a Fundlift je výrazně inovativní, proto jsme se toho chtěli zúčastnit. Druhá věc byla skvělá zpětná vazba pro firmu. Původní částku jsme vybrali strašně rychle, a když jsme ji navýšili, dostali jsme ji za 48 hodin, což bylo super. A za třetí, máme 200 investorů, kteří jsou naši fanoušci a podporovatelé. Zároveň věřím, že jsou i našimi zákazníky a celému projektu to pomůže. Takže jsme posílili naši komunitu.

Chefparade v číslech

Firma se zaměřuje na kurzy vaření a pořádá festival Foodparade. Loni utržila 50 milionů korun, polovinu tržeb dělá právě škola vaření. Ročně ji navštíví až 13 tisíc lidí, 60 procent z nich jsou ženy. Každý rok Chefparade uspořádá asi 700 kurzů. V nabídce má okolo 200 různých variant, nejvíce oblíbené jsou sushi a steaky. Letos Vargaeštok plánuje rozjet i vlastní statek.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru