Sešli jsme se v jedné z moderních karlínských restaurací. Marcel Vargaeštok nahlíží do kuchyně. "Ty talíře z japonské keramiky mají od nás. Začali jsme je dovážet a teď je mají skoro všude," směje se zakladatel školy vaření Chefparade. Původem slovenský podnikatel vlastní také e-shop, kde prodává nádobí nebo suroviny pro vaření, web o sushi a mimo jiné pořádá i festival Foodparade.

Vargaeštok sází na to, že lidé milují zážitky. "Kaž­dý rok chceme přinést nějakou inovaci. Loni nás napadlo, že vezmeme školu vaření ven. Doslova," vypráví o svém nejnovějším projektu, kterým je statek za Prahou. Na něj se mu podařilo vybrat 6,5 milionu korun na investiční crowdfundingové platformě Fundlift.

HN: Proč jste se rozhodli pro svůj nový projekt získat peníze prostřednictvím crowdfundingu?

Mělo to tři důvody. Chceme, aby Chefparade bylo vnímáno jako inovativní a Fundlift je výrazně inovativní, proto jsme se toho chtěli zúčastnit. Druhá věc byla skvělá zpětná vazba pro firmu. Původní částku jsme vybrali strašně rychle, a když jsme ji navýšili, dostali jsme ji za 48 hodin, což bylo super. A za třetí, máme 200 investorů, kteří jsou naši fanoušci a podporovatelé. Zároveň věřím, že jsou i našimi zákazníky a celému projektu to pomůže. Takže jsme posílili naši komunitu.

Chefparade v číslech

Firma se zaměřuje na kurzy vaření a pořádá festival Foodparade. Loni utržila 50 milionů korun, polovinu tržeb dělá právě škola vaření. Ročně ji navštíví až 13 tisíc lidí, 60 procent z nich jsou ženy. Každý rok Chefparade uspořádá asi 700 kurzů. V nabídce má okolo 200 různých variant, nejvíce oblíbené jsou sushi a steaky. Letos Vargaeštok plánuje rozjet i vlastní statek.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se