Pokud jste zaskočení tím, že Facebook prodává vaše osobní data, jste právě vy důvodem, proč se na balení oříšků psává, že mohou obsahovat oříšky − napsal britský komik Chris Purchase v trefné twitterové reakci na pobouřené hlasy veřejnosti. Ta se před třemi týdny dozvěděla, že největší sociální síť světa nezabránila zneužití 87 milionů facebookových účtů lidí z celého světa. Z toho 70 milionů patřilo občanům USA, jejichž osobní údaje posloužily britské firmě Cambridge Analytica k lepšímu cílení prezidentské kampaně Donalda Trumpa.

Spousta lidí se kvůli tomu začala ptát, jak sociální síť zachází s jejich osobními daty a proč podobnému případu nedokázala zabránit. Nynější aféra je ale pouze potvrzením, že Facebook nikdy nebyl jen zábavným prostorem pro povídání si s přáteli, ale především výnosným strojem na zpeněžování informací o více než dvou miliardách svých uživatelů, přičemž ochrana jejich soukromí je pro něj vždy až na druhém místě.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru