Osvobození od elektronické evidence tržeb slibuje nejmenším podnikatelům ministerstvo financí. Živnostníci se ale bojí opaku. Navrhovaná změna zákona, kterou teď ostatní resorty připomínkují, podle nich znamená další byrokratickou zátěž.

Ministerstvo hodlá zbavit povinnosti elektronicky odesílat každou účtenku na finanční správu všechny živnostníky, kteří mají na hotovostních tržbách méně než 200 tisíc korun ročně. "Počítáme s účinností od poloviny příštího roku," prohlašuje ministryně financí Alena Schillerová (za ANO). Další podmínkou je, že podnikatel může mít nejvýše jednoho zaměstnance a nesmí přijmout více než tisíc hotovostních plateb ročně.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Ministerstvo financí chystá úlevu od elektronické evidence tržeb pro nejmenší živnostníky.
  • Namísto EET by vydávali pokladní bločky, vydané ministerstvem, tržby by evidovali do zvláštního formuláře a jednou za měsíc odesílali na berní úřad.
  • Živnostníci se obávají, že to pro ně bude znamenat vyšší administrativní zátěž.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.