Air Bank, která patří do skupiny PPF, funguje od roku 2011 a podobně jako další internetové  banky vstupovala na trh jen s minimem poboček. Dnes je zastoupena ve všech krajských a některých okresních městech. I tak je ale její síť řádově menší, než mají tradiční banky, které provozují stovky obchodních míst.

"Současný počet našich poboček nám připadá akorát," říká v rozhovoru pro HN Jakub Petřina, ředitel marketingu a produktů Air Bank, která má kolem 600 tisíc klientů. Podle něho tradiční banky budou muset síť také ještě více optimalizovat. "Ale že by to byl ultra rychlý trend, to si nemyslím," míní Petřina. Ke konci loňského roku bylo v Česku celkem 1945 bankovních poboček, před pěti lety jich bylo 2227. 

HN: Jaké máte plány s pobočkami?

Odpověď je jednoduchá, nic neměníme. Když jsme Air Bank připravovali, odhadovali jsme finální počet poboček někde v rozmezí 30 až 40. Dneska jich máme 35 a další stavět nehodláme. Ale nehodláme je ani rušit. I když dnes do života lidí stále více proniká digitalizace, pobočky v něm mají místo.V některých ohledech jsou těžko zastupitelné. Ten současný počet našich poboček nám proto připadá akorát.

HN: Přestože vám klienti přibývají?

Každý měsíc asi devět tisíc. Ale zajímavé je, že po šesti letech na trhu stále přes 80 procent našich nových klientů s námi přijde podepsat smlouvu do pobočky. Byť od prvního dne, kdy fungujeme, to mohou udělat od začátku do konce on-line. Pro nás je důležitější, že hned od začátku na pobočce vzniká pevné sepětí onlinového a offlinového světa. Klienti tam nejen podepíší smlouvu, ale dostanou přístupová hesla do internetového bankovnictví a zpravidla i první školu našeho internetového bankovnictví, případně mobilní aplikace a odchází už připraveni tak, že na pobočku víckrát nemusí.

To je  i vysvětlení, proč s růstem počtu klientů nepotřebujeme víc poboček, jako potřebují velké banky. Jejich klienti je často využívají k poměrně rutinním bankovním transakcím, naši klienti to nepotřebují. U nás také ani není možné se stát klientem a nemít internetové bankovnictví.

Jakub Petřina

Jakub Petřina pracuje v marketingu téměř dvacet let. Působil ve společnostech Pražské pivovary, Oskar Mobil (dnešní Vodafone) nebo v cestovní kanceláři Fischer.

V roce 2005 přišel do skupiny PPF, kde se stal marketingovým ředitelem společnosti Home Credit pro Česko a  Slovensko. Od roku 2011 je ředitelem marketingu a produktů Air Bank. Je ženatý a má dvě děti. Hraje tenis, fotbal a golf, je fanouškem NHL. 

 HN: Sázíte na to, že kdo k vám chce, tak si za vámi dojede i víc kilometrů?

Ono to už není tak nepříjemné jako na začátku, kdy jsme měli 13 poboček. Teď jsme ve všech krajských městech a v řadě okresních měst. Ale samozřejmě, naší výhodou je, že klient ví od počátku, že obrazně řečeno, v každé ulici nás nenajde, a je s tím smířený. Nemůžeme mít hodně poboček a zároveň poskytovat levné služby. Něco jiného je pocit klienta tradiční banky, která mu pobočku zrušila. Lidi nesnáší jakoukoliv změnu. A ještě když jim něco seberete, tak to vnímají nejhůř. A je úplně jedno, zda to předtím využívali, nebo ne.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se