Největší česká firma Škoda Auto se dostává pod stále větší tlak odborářů. Na dosud posledním, v pořadí již osmém jednání o růstu mezd firmě pohrozili, že vypoví dohody o mimořádných směnách. Díky nim dnes česká automobilka, která patří pod německý koncern Volkswagen, vyrábí vozy šest dní v týdnu. Pokud by zaměstnanci odmítli chodit do práce o víkendech, pro firmu by to znamenalo velké potíže v době, kdy má v plánu zvyšovat produkci vozů.

České závody už dnes pracují na hraně svých kapacit. Čekací lhůty na nové škodovky se prodlužují a z továrních pásů vyjíždí méně nových aut, než kolik by jich obchodníci zvládli prodat.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Napětí mezi vedením Škody Auto a odbory roste. Odboráři hrozí desetidenní stávkou i vypovězením dohody o sobotních směnách. Odbory požadují dvouciferný nárůst mezd.
  • Firma jim na posledním setkání navrhla růst o 10 procent. To je však podle odborů málo.
  • Škodě se komplikuje výroba. Je na hraně svých kapacit a potřebuje rozšířit systém mimořádných směn do dalších svých závodů.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.