Souboj o to, kdo a kolik má zaměstnancům platit během prvních dní nemoci, není kláním přejícné levice a asociálních kapitalistů či necitelné pravice, která jim podkuřuje. Není ale ani zoufalou obranou poslední bašty proti simulantům, jak někdy nepříliš promyšleně naznačují zástupci zaměstnavatelů.

V ideálním světě by se debata měla vést o tom, jaký systém zaměstnancům zaručí přiměřenou jistotu, že na nemoc finančně nedoplatí příliš. Současně těžko zavrhovat pojistky, které zajistí, že se využívání velkorysejších podmínek nezvrhne ve zneužívání. České realitě jde bohužel ale primárně o politiku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V debatě o tom, jak vysoká má být nemocenská během prvních dnů choroby, dominuje politika. Tím je výsledek vlastně určen.
  • Andrej Babiš totiž ČSSD, stranu tradičně usilující o nemocenskou "od prvního zakašlání", opravdu potřebuje.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru