Tento týden patří Facebooku. Na veřejnost se dostala informace o úniku dat z více než 50 milionů facebookových účtů. Za vším stojí společnost Cambridge Analytica, která v roce 2016 pracovala na prezidentské kampani pro Donalda Trumpa. Ta následně na tyto účty umísťovala cílenou reklamu na Trumpovu podporu.

Tímto způsobem mohlo dojít k ovlivnění výsledku amerických voleb, což jen přidává další dílek skládačky do obrázku o průběhu tohoto velmi zajímavého hlasování, které je doteď zastřeno pochybnostmi. Ale co Facebook? Jak mohl dopustit, aby se něco takového událo? Informační bezpečnost ve firmě nejspíš moc dobře nefunguje. Právě to je kámen úrazu, který ochromil kurz akcií, jež se od pondělí propadly o více než osm procent.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se