Dřívější problémy Facebooku s propagandou a ovlivňováním veřejného mínění nepřinesly masivní odliv uživatelů. Ani aktuální aféra spojená se společností Cambridge Analytica Facebook nezničí, byť se výrazně podepsala na hodnotě jeho akcií. To je ale krátkodobý výkyv, který snadno vyváží hospodářské výsledky největší sociální sítě na světě a jedné z největších továren na reklamu.

Pro uživatele sociálních sítí a řady bezplatných aplikací ale odhalení toho, jak Cambridge Analytica získala údaje o 50 milionech profilů, přináší nepříjemné probuzení. Rčení, že uživatel bezplatných služeb není zákazník, ale produkt, se jasně potvrdilo. Část z nich se proto odhodlává ke smazání svého profilu na Facebooku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se