Nejznámější sociální síť Facebook čelí asi největšímu skandálu za celou svou historii. Renomované tituly The New York Times a The Observer přinesly informace o zneužití dat padesáti milionů lidí pro účely politických kampaní. Skandál je spojen se společností Cambridge Analytica, která neoprávněně získala informace o uživatelích Facebooku, jejich chování i zájmech a podle dostupných zpráv je použila pro vývoj vlastních nástrojů, které se využívají například v předvolebních kampaních.

Napříč médii i politickou scénou se v reakci na tento skandál ozývají nejrůznější volání, od potřeby větší kontroly po potřebu větší regulace. Ale tak je tomu pokaždé, když se něco stane. První reakce, úleková, velí zakázat, zrušit, omezit, zregulovat. To by nás nemělo překvapit. Zajímavější otázka je, co je s tím reálně možné udělat, aby to bylo opravdu účinné.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru