Nákup umění nejvíce ovlivňuje vztah k němu

Mária Gálová, aukční dům a prodejní galerie Dorotheum

Pamatuji si na doby, a není tomu tak dávno, kdy se u nás začalo pohlížet na umění také z hlediska investování. V roce 2008 náš aukční dům uspořádal na půdě České národní banky první velkou konferenci na téma investic do umění. Vybavuji si velmi přesně, na jak tenký led jsme tehdy vstoupili. Jak se mnozí zcela vážně ptali, zda nejde o dehonestaci umění, když se o něm uvažuje i tímto způsobem. Nebylo snadné prezentovat a uhájit názor, že nákup uměleckého díla nejen uspokojuje estetické potřeby kupujícího a podněcuje jeho emoce, ale že s takovým nákupem logicky přímo souvisí i otázka finančního zhodnocení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.