Vývoj od bankovek k bezhotovostním platbám je v představách kartových asociací a bank jednosměrný. Od lidí se očekává, že budou hotovost vytahovat méně a méně, až přijde doba, kdy obchodníkům a poskytovatelům služeb nebude stát za to se bankovkami a mincemi zaobírat a skokem se dostaneme do bezhotovostní budoucnosti.

Proč je takový výhled populární? Banky vidí moc rády, když jejich klienti platí kartami co nejvíce, o kartových asociacích to platí automaticky a bezhotovostní platby jsou atraktivní i pro technologické firmy s jejich platebními systémy, svázanými dnes obvykle s chytrými
telefony.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Jaký by byl svět bez papírových a kovových peněz?
  • Centrální banky si myslí, že skvělý. Už proto, že by jejich moc byla ještě větší.
  • Ale i odpůrců "plastikových kartiček" a jiných bezhotovostních nástrojů je v Evropě hodně.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru