Sporem o to, zda na základních školách vyučovat matematiku jinak než tradičně, se zabývají už i politici. Poslanci žádají, aby ministerstvo školství zjistilo, jak alternativní metody ovlivňují znalosti žáků, a porovnalo je s klasickou výukou. Úřad má podle poslanců také zasáhnout a napravit špatný stav matematiky na školách. Ve středu se na tom usnesl školský výbor sněmovny.

"Stát by měl seriózním výzkumem zjistit, jaká je úroveň žáků, kteří se vzdělávají alternativními metodami, a těch, co klasicky," řekl HN předseda výboru Václav Klaus ml., jenž matematiku učil 26 let.

V článku se dále dozvíte

  • Poslanci žádají, aby ministerstvo školství zjistilo, jak alternativní metody ovlivňují znalosti žáků a porovnalo je s klasickou výukou.
  • Přední čeští akademici a matematici si stěžují, že jsou alternativní směry, zejména Hejného metoda, neprověřené a neměly by se do škol zavádět, dokud se řádně neotestují.
  • Podle didaktika matematiky Antonína Jančaříka z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy ale výuka matematiky musí dostat nové impulzy, jinak se sama stane zastaralou.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.