Originalita a jedinečnost automobilové Škody po dubnu 1991, kdy se stala součástí koncernu Volkswagen, byly nejisté. Ve hře bylo několik scénářů, co se s chloubou českého automobilového průmyslu stane. Nakonec se z výrobce s okřídleným šípem ve znaku stala světově úspěšná automobilka. Výrazně se na tom podílel slovenský designér Jozef Kabaň, který vtiskl vozům z Mladé Boleslavi nezapomenutelnou tvář. Spolu se svým nástupcem ve Škodovce Oliverem Stefanim představili na ženevském autosalonu Hospodářským novinám své další vize.
Od Bugatti přes škodovku k BMW
Loni v lednu stihl ještě Jozef Kabaň odprezentovat jím provedenou modernizaci Škody Octavie, začátkem února však automobilový svět obletěla zpráva o jeho odchodu. Slovenský designér se rozhodl zamířit k BMW, kde začal působit v říjnu, a mnozí mluvili o události roku v celém automobilovém průmyslu.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...