Home Credit, který pro finanční skupinu PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera vytváří téměř polovinu veškerých příjmů, vykázal největší zisk za posledních pět let. To naznačuje, že se firmě podařilo vypořádat se s problémy v Rusku, kde v minulosti měla ztráty kvůli špatným úvěrům.

U Home Creditu má spotřebitelské půjčky 30 milionů zákazníků - od Česka až po Čínu a Indii. Firma ve středu oznámila, že její čistý konsolidovaný zisk připadající na akcionáře za loňský rok vzrostl o 20 procent na 256 milionů eur (6,5 miliardy korun). Jako důvod uvedla zlepšení hospodaření v Rusku a Kazachstánu a růst byznysu na asijských trzích.

"Těžili jsme nejen z růstu asijských trhů, ale také ze synergií vyplývajících z rozsahu našeho podnikání. Rusko, Kazachstán a Vietnam si po celý rok vedly velmi dobře," řekl v tiskové zprávě Jiři Šmejc, minoritní akcionář a generální ředitel skupiny.

Podle Šmejce pomáhá hospodaření také zavádění digitálních inovací - aplikace a snadné ovládání účtů umožňují nejen získávat zákazníky, ale také lépe hodnotit jejich schopnost splácení. Služby jsou tím i přitažlivější pro partnery - retailové obchodníky a výrobce elektroniky nebo domácích spotřebičů.

Finančník Petr Kellner založil Home Credit v roce 1997 s myšlenkou, že spotřebitelé ve východní Evropě budou bohatnout a budou si chtít na splátky kupovat ledničky, pračky nebo televize, jak je běžné na bohatších západních trzích. Jádrem byznysu se stalo poskytování úvěrů a splátkový prodej lidem s malou nebo žádnou úvěrovou historií, kteří by na běžné půjčky od bank nedosáhli. Home Credit postavil svoji strategii na rozšíření služeb na východ, zprvu do zemí bývalého Sovětského svazu, kde byl potenciál pro další růst splátkového byznysu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se