Už od konce května budou muset firmy lépe zabezpečovat data, která spravují. Týká se to klient­ských údajů, stejně jako informací o vlastních zaměstnancích. Nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů známé pod zkratkou GDPR zavádí státy Evropské unie proto, aby úřady i soukromé společnosti citlivá data skutečně zpracovávaly v souladu s právními předpisy a zároveň je dostatečně chránily před zneužitím. Jeden ze způsobů, jak toho docílit, je osobní údaje anonymizovat.

"Dělá se to tak, že se z datového souboru nevratně odstraní všechny osobní údaje, bez možnosti zpětné identifikace konkrétní osoby," vysvětluje právnička Zuzana Kohútová ze společnosti FlyEye. Připomíná, že na takto upravená data se už nevztahují pravidla o ochraně osobních údajů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.