Automobilka Škoda Auto se připravuje na neodvratný konec dieselových motorů a nástup elektroaut. Chystá se investovat dvě miliardy eur (zhruba 50,7 miliardy korun) do elektromobility a digitalizace. "Je to největší investiční program v historii Škody," říká v rozhovoru pro pondělní vydání německého deníku Handelsblatt předseda představenstva Škody Bernhard Maier.

Na silnicích se změna strategie projeví rychle. Do letošní modernizované verze Fabie už nebude možné tankovat naftu, to samé čeká v příštím roce novou generaci modelu Rapid. Právě u menších vozů vymizí naftová varianta nejrychleji. U modelů, které jsou vhodnější pro delší trasy, se dieselové motory budou vyrábět nejdéle.

"V roce 2025 budeme mít v nabídce 10 elektrifikovaných vozů, do konce roku 2020 plánujeme celkem 19 nových modelů, bez ohledu na druh pohonu," popisuje Maier. Už tento týden na autosalonu v Ženevě Škodovka představí studii městského SUV Vision X s hybridním pohonem, které začne sériově vyrábět v příštím roce.

Automobilka se kvůli vysoké poptávce pohybuje na hranici svých kapacit, přesto chce během následujících let ještě výrazně posílit výrobu. "Ročně dnes vyrábíme 1,2 milionu vozů, do poloviny příštího desetiletí by to mohly být dva miliony," předpokládá Maier. Loňský rok byl pro Škodu Auto nejúspěšnějším ve 122leté historii.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se