Vzpomínáte si na dobu, kdy jste si kupovali auto a za příplatek jste si mohli přiobjednat elektrické ovládání oken nebo klimatizaci? Na výběr bylo mnoho doplňkové výbavy a záleželo jen na vašich preferencích a peněžence. Dnes (téměř) všechna nová auta tuto výbavu mají "v základu" a přijde nám to už jako běžná věc. A tak je to i v rodinném podnikání, kde je už v základní výbavě také konflikt. Nemůžete ho odmítnout, je tam natvrdo vestavěn. Může za to kombinace zájmů všech zúčastněných a celková dynamika rodinné firmy.

Na mezinárodní konferenci rodinných firem v Miami jsem se potkal se starším kolegou z Londýna, s nímž jsme se shodli, že odmítáme potenciální klienty, u nichž je konflikt otevřený a vyhraněný, už když žádají o naši pomoc. Mnohem raději pracujeme s rodinami v preventivní fázi, kdy je posláním nás poradců pomoci majitelům firmy a jejich rodinám najít správnou rovnováhu a pravidla. Podpořit je při změnách ve vlastnictví a vedení jejich firem, jež je nevyhnutelně v budoucnu čekají nebo je už řeší.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se