A je to diesel? Automatická otázka, kterou dostane každý, kdo se pochlubí, že si právě koupil auto z druhé, třetí a vůbec jakékoliv další ruky. Diesel, to je něco jako svatý grál ojetin. Aspoň dle pověsti jde o auto, které i když má najeto půl milionu kilometrů, klidně ujede bez větších kiksů a nutných oprav ještě mnoho dalších, což mu mohou benzinové motory s maximálním dojezdem kolem tří set tisíc kilometrů jen závidět. Diesel, to je "držák", který sice potřebuje měnit filtry o něco častěji a hlavně za větší peníze, ale jinak "šlape jako hodinky". A co teprve spotřeba! Srovnání "nového" patnáctiletého dieselu s o polovinu mladším benzinem většinou vychází lépe.
V kombinaci s naftou, která je pořád o něco levnější než benzin, není nad čím váhat.
Diesely proto byly a stále jsou v nabídce tuzemských bazarů výrazně dražší a ani aféra Dieselgate na jejich cenu neměla výraznější vliv. "Nafťák" je něco, co český trh s průměrným stářím vozu kolem 15 let ocení daleko spíš než emise, o nichž stejně každý Čech ví, že je nesplňují ani nová, prověřená auta. A navíc, emise majitele auta trápí maximálně jednou za čas, když potřebuje další razítko do technického průkazu.
Zplodiny oxidu dusičitého vidět nejsou, na rozdíl od výdajů na údržbu vozu a palivo.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru