Matematika mezi mnoha žáky platí za strašáka. V posledních letech se je ale učitelé čím dál častěji snaží zaujmout novými metodami a výuku obávaného předmětu jim zpříjemnit. V Česku roste obliba zejména takzvané Hejného metody.

Vyučuje se zde od roku 2006, zájem o ni sílí hlavně v posledních pěti letech a dnes už ji přijalo více než 750 z celkem 4100 českých základek. Co je však pro jedny správná cesta a nástroj, jak děti nadchnout pro počítání a logické myšlení, pro druhé platí za nebezpečný experiment.

Na akademické půdě, v Matematickém ústavu Akademie věd, se ve středu poprvé ve veřejné diskusi střetli průkopníci metody s jejími odpůrci z řad akademiků nebo učitelů. Bavili se o tom, zda je správné učit děti počítat například pomocí takzvaného krokování, mentálních schémat, obrázků zvířátek nebo zkrátka metodami, kdy si najdou cestu k výsledku samy, bez většího zásahu učitele.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.