Budovy strahovských kolejí vyrostly na Petříně v 60. letech, původně sloužily jako noclehárna pro účastníky spartakiády. Od té doby se většina bloků příliš neproměnila, vyjma nedávného zateplení. Strahovské koleje ČVUT tak prosluly koupelnami sdílenými na patře, útlými pokoji nejméně pro dva, s letitým nábytkem a širokými chodbami, zamýšlenými původně k seřazování cvičenců. Zastaralá a zanedbaná kolej se však má brzy změnit, podobně jako řada dalších vysokoškolských ubytoven napříč Českem.

Pokud vše vyjde, poprvé od revoluce dostanou velkou finanční injekci od státu. Doteď museli jejich správci hledat peníze na opravy hlavně ve svých zdrojích, ušetřených především z poplatků od studentů. Na ministerstvu školství vznikl investiční plán, který počítá s tím, že stát v příštích pěti letech na opravy kolejí přispěje. Kolik přesně to bude, ještě v následujících týdnech projedná vláda. Už teď je ale zřejmé, že nezbytné opravy zastaralých budov kolejí a menz přijdou na miliardy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.