Taxikáři nechtějí, aby jim konkurovala společnost Uber, takže tak dlouho blokovali ulice Prahy, až se konečně dostali k těm, kteří by s tím podle nich mohli něco dělat. Tedy nikoliv na magistrát, který taxikáře zkouší z místopisu, právních předpisů a obsluhy taxametru, což jsou prý nezbytné znalosti pro výkon práce řidiče taxislužby, ale přímo na vládu, která taxikáře nezkouší z ničeho. O úspěchu se mluvit nedá: premiér v demisi Andrej Babiš vyzval alternativní přepravce, aby dodržovali zákon, a ministr dopravy v demisi Dan Ťok slíbil novelu zákona, která ovšem musí projít parlamentem a teprve pak se uvidí.
Připomeňme, že taxikáři neprotestují proti Uberu, ale jen proti té jeho části, která nabízí spolujízdu (na rozdíl od tzv. UberBlack, což je klasické taxi, jehož řidiči mají všechny licence a zkoušky). Tedy proti tomu, co mělo být podle původních představ takové obyčejné "sousedské" svezení, ale stalo se z toho normální povolání, fakticky taxislužba. Podobně jako taxikáři vidí "spolujízdu" i mnohá města západní Evropy, která Uber omezila, případně rovnou zakázala. Vyjádřil se k tomu ostatně i Evropský soudní dvůr, který kvalifikovaně posoudil, že Uber provozuje přepravní službu. Tedy že nejde jen o pár náhodných svezení pro "kamarády".
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru