Příčiny katastrofy letounu An-148 nedaleko moskevského letiště Domodědovo, při které zahynulo 71 lidí, nejsou doposud známy. Zatím nejpravděpodobněji vypadá verze, podle které zamrzly rychlostní senzory, takže piloti nevěděli, jakou rychlostí letí. Zajímavý je ale i příběh samotného letadla, které vzniklo jako plod rusko-ukrajinské spolupráce. Což je ostatně také jeden z důvodů, proč byla jeho výroba nedávno zastavena.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • An-148 byl prvním letounem vyrobeným ve spolupráci postsovětských států, v konkurenci zahraničních strojů se ale neprosadil.
  • Ruská licenční výroba ve Voroněži byla počátkem letošního roku zakonzervována do doby, než se objeví noví zákazníci.
  • Pro ruské silové složky ale má An-148 zásadní výhodu, neobsahuje totiž zahraniční součástky.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.