Výstavbu chybějícího úseku dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí zaplatí soukromá společnost. Stát jí následně bude platit za bezchybný provoz. "PPP projekt dálnice D4 má mou plnou podporu a také podporu vlády," ubezpečoval včera ministr dopravy v demisi Dan Ťok (ANO) 150 byznysmenů, kteří se sešli na půdě ministerstva dopravy. Přišli si vyslechnout, jak si stát spolupráci v rámci PPP projektu (partnerství veřejného a soukromého sektoru) představuje a kdy by mohl odstartovat.

Ministerstvo věří, že pokud se neobjeví zádrhel, stavba chybějící části úseku D4 začne do dvou let. Má přitom jít o historicky první dálniční PPP projekt. Zda se ho doopravdy podaří uskutečnit, ukáže až čas. S výstavbou dálnic za soukromé peníze už v Česku narazil nejeden ministr dopravy. Současné vedení má podle vlastních slov silnou motivaci. Během několika let výrazně ubude peněz z evropských fondů na dopravu.

V článku se dále dozvíte

  • Výstavbu chybějícího úseku dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí kompletně zaplatí soukromá společnost.
  • Ministerstvo předpokládá, že by celková investice do výstavby a následného provozování dálnice soukromou firmou měla dosáhnout 24,9 miliardy korun.
  • Soukromý investor bude kromě nově postavených úseků o délce 36 kilometrů spravovat také úseky o délce 16 kilometrů u Příbrami a Písku, které postavil stát.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.