Airbus A320neo nalákal světové aerolinky na nízkou spotřebu, a díky tomu se prodává skoro sám. Důležitost nenápadné opory vedlejších linek ukazuje fakt, že loni firmě přinesl třikrát větší tržby než proslulejší gigant A380. Tedy aspoň podle údajů v ceníku výrobce. Komerční úspěch ale ohrožuje problém s motory. Některé z pohonných jednotek Pratt & Whitney (na snímku), jednoho ze dvou dodavatelů pro A320neo, se chovají podivně, zaznamenáno bylo i samovolné "zhasnutí" motoru. Letecký průmysl je ve své "nejvyšší kategorii" vlastně duopolem, kde soupeří jen evropský Airbus s americkým Boeingem. Bývá proto často i rozbuškou obchodních sporů EU s USA. To snad tentokrát nehrozí, protože evropská letadla (s americkými motory) "uzemnil" evropský regulátor.

Související

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru