Airbus A320neo nalákal světové aerolinky na nízkou spotřebu, a díky tomu se prodává skoro sám. Důležitost nenápadné opory vedlejších linek ukazuje fakt, že loni firmě přinesl třikrát větší tržby než proslulejší gigant A380. Tedy aspoň podle údajů v ceníku výrobce. Komerční úspěch ale ohrožuje problém s motory. Některé z pohonných jednotek Pratt & Whitney (na snímku), jednoho ze dvou dodavatelů pro A320neo, se chovají podivně, zaznamenáno bylo i samovolné "zhasnutí" motoru. Letecký průmysl je ve své "nejvyšší kategorii" vlastně duopolem, kde soupeří jen evropský Airbus s americkým Boeingem. Bývá proto často i rozbuškou obchodních sporů EU s USA. To snad tentokrát nehrozí, protože evropská letadla (s americkými motory) "uzemnil" evropský regulátor.

Související
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru