Podle optimistických plánů z konce 90. let měla být dálniční síť v Česku kompletně dokončena v roce 2010. Dnešní odhady předpokládají, že poslední kilometr bude dostavěn za třicet let. Podle Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) je ale nový termín podobně optimistický, jako byl ten z 90. let. Dálnice se v Česku staví tak pomalu, že není možné, aby byla síť dokončena v roce 2050.

"Tempo výstavby dálnic je velmi pomalé a v některých fázích přípravy se oproti předchozí kontrole ještě zpomalilo," upozorňuje mluvčí NKÚ Václav Kešner.

Podle kontrolorů bylo mezi lety 2013 a 2017 zprovozněno v průměru jen 16 kilometrů dálnic ročně. Aby se síť stihla dokončit do roku 2050, musel by stát každý rok postavit alespoň 25 nových kilometrů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Rychlost, jakou v Česku rostou dálnice, vadí i Nejvyššímu kontrolnímu úřadu.
  • Podle jeho prověrky se dálniční síť nepovede dokončit ani do roku 2050.
  • Ministr dopravy tvrdí, že je třeba prosadit novelu zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury.
  • Zavádí především předběžnou držbu, díky níž může stát začít stavět, ještě než soud rozhodne, zda vyvlastnění pozemku bylo v pořádku.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.