Podle průzkumu společnosti Kaspersky Lab hraje hry po síti pravidelně více než polovina všech lidí (53 %). Podle očekávání jejich počet s nižším věkem stoupá. Mezi 25 - 34 lety hraje pravidelně 64 % lidí. Nejaktivnějšími hráči jsou ale mladí lidé mezi 16 a 24 lety. Hry po síti hraje 67 % z nich.

Ve světě počítačových her, jemuž vévodí platformy jako je Steam, PlayStation NetworkXbox Live, se dnes v globálním měřítku pohybuje něco mezi 2,2 a 2,6 miliardami lidí, a toto číslo neustále roste. Není se tedy čemu divit, že takto vysoký počet potenciálních cílů láká pozornost kyberzločinců, kteří se skrz špatně chráněné účty mohou dostat k heslům nebo údajům o bankovních kartách. Tuto nepříjemnou zkušenost například nedávno zažili uživatelé platforem Xbox a Playstation. Při podobných útocích mohou hackeři hráčům ukrást jejich účty, na nichž mají uložené hry a různá herní vylepšení za spoustu peněz. Hráči si ale mnohdy daleko více než her, které si mohou koupit znovu, cení svých úspěchů, dosažených úrovní a vybavenosti herních postav či příběhů. Jejich vytváření věnovali desítky hodin u monitorů, které by po útoku mohly být rázem ztraceny.

password, heslo, ilustracePokus o hacknutí online herního účtu, úspěšný nebo neúspěšný, zažilo 16 % uživatelů. Hackeři přitom častěji cílili na mužské herní profily (ve 21 % případů). U všech napadených hráčů ale jejich pokusy způsobily dlouhodobou nedostupnost herního účtu a omezený přístup k hrám. Ten zažila po útoku více než polovina (55 %) napadených, kterým se taková nepříjemnost v mnoha případech dokonce odrazila i na psychice. Řada hráčů totiž po zablokování svého účtu nebo odcizení hry přichází o nejoblíbenější volnočasovou aktivitu a o prostředí, kde se střetávají se svými kamarády. Spousta z nich navíc do svých virtuálních postav a příběhů investuje spoustu času a mnohdy i peněz, a tak se u nich v případě ztráty těchto dlouhodobě budovaných identit může dostavit psychický stres.

Pro hraní her po síti už dávno není nezbytně nutný domácí počítač. Hry jsou dnes jednoduše dostupné na jakékoliv platformě připojené k internetu, a tak se staly běžnou součástí všedního života, což potvrzuje i fakt, že každý třetí (27 %) člověk pravidelně hraje internetové hry na svém smartphonu. Bezmála čtvrtina hráčů (23 %) k přihlášení ke svým herním účtům využívá veřejné Wi-Fi sítě, které bývají velmi špatně zabezpečené. Průzkum ale odhalil, že 56 % hráčů při jejich využívání nevěnuje bezpečnosti dostatečnou pozornost. Hackeři tak v mnoha případech mají velmi usnadněnou práci, když si spolu s touto statistikou uvědomíme, že mobilní zařízení nejsou sama o sobě nijak zvlášť chráněna proti jejich útokům.

„Profesionální i amatérští hráči online her mají obavy z toho, že se hackeři nabourají do jejich účtů, nebo že zapomenou svá hesla. Mnohdy tak stojí před dilematem, jestli si pro všechny své účty mají nastavit stejné heslo, nebo vytvořit různá, ale jednoduchá hesla. Ani jedna možnost není správná, protože v obou případech výrazně usnadňují hackerům práci. Vždy by si totiž měli vytvářet silná a unikátní hesla pro každý svůj účet. Tím zajistí, že jejich osobní data i herní úspěchy zůstanou před hackery v bezpečí,“ nabádá Andrei Mochola, Head of Consumer Business ve společnosti Kaspersky Lab.

Většina počítačových uživatelů má základní představu o tom, jak by měla vypadat silná hesla a jak s nimi zacházet. Kombinace malých a velkých písmen, číslic, speciálních znaků a především mít pro každý účet unikátní heslo. Při současném množství všemožných online účtů je ale téměř nemožné si všechna hesla zapamatovat. Proto nabízí řada produktů Kaspersky Lab, jako je Kaspersky Total Security, nástroj password manager, který uchovává v chráněném prostředí veškerá hesla k herním účtům, sociálním sítím, internetovému bankovnictví a dalším uživatelským profilům a účtům. Pro jejich využití je nutné si zapamatovat pouze jedno hlavní přístupové heslo. Řešení také obsahuje automatický generátor hesel, který za uživatele vytváří silná hesla, která výrazně snižují šance hackerů na jejich prolomení.