Do nedávné doby měla HR ředitelka Sanofi pro Českou republiku a Slovensko Anna Hudáková na starosti 1500 zaměstnanců. Jejich různorodé složení bylo důvodem, proč se před čtyřmi lety začala se svým týmem věnovat problematice věkové a genderové rozmanitosti. Každý věk podle ní přispívá něčím jiným, je ovšem důležité potenciál zaměstnanců objevit a přizpůsobit se jejich potřebám. Jádro zaměstnanců Sanofi tvoří lidé středního věku, ve farmaceutické společnosti je však rovněž mnoho mladých lidí do 30 a představitelů starší věkové kategorie nad 50 let.

HN: Zabýváte se personalistikou již 20 let. Jak se proměnil přístup k různým věkovým kategoriím na pracovním trhu v průběhu posledních dvou dekád?

Hned po revoluci byl samozřejmě největší zájem o lidi, kteří ovládali cizí řeč. Většinou se jednalo o zástupce mladší generace, kteří buď měli zkušenost z ciziny, nebo přímo vzdělání získané v zahraničí. Po uplynutí nějakého času, kdy se firmy začaly zajímat o výsledky a výkon, největší předností začala být zkušenost a do hry se dostali i starší lidé.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • Web bez reklam
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru