Úspěch globálně rozšířených značek, jako je Uber nebo Apple, se neodvíjí jen od služeb a produktů, za nimiž stojí. Důležitou roli v něm hraje také chytrý marketing. Nigell Hollis je člověkem, který takto úspěšným značkám radí, jak nejlépe své brandy propagovat a přitom se udržet na výsluní.

Sedmdesátiletý Brit je viceprezidentem a globálním analytikem Kantar Millward Brown, jedné z největších světových společností zabývajících se marketingovými výzkumy. Ve svém oboru patří Hollis k uznávaným expertům, jehož slovo má i díky několika bestsellerům, jež napsal, váhu. Přesto se o budoucnost kvalitního marketingu bojí.

"Úkolem marketérů není neustálé snižování cen v duchu kampaní 'dva šampony za cenu jednoho', aby se toho prodalo co nejvíce. Takové přístupy jen snižují firemní zisky," říká Hollis, který nedávno zavítal do Prahy a poskytl HN rozhovor.

HN: O marketingu toho lidí hodně namluví. Zdá se mi ale, že většina z nich neví, v čem tento obor spočívá. Co tedy dělají marketéři?

Tahle práce spočívá především v budování silných značek. Obvykle si marketér musí definovat, jak by měl jeho produkt či služba vypadat. Každá společnost se musí především zamyslet nad tím, co její brand odlišuje od konkurence, aby ji to v očích spotřebitelů učinilo více viditelnou a rychle si ji vybavili. V tom jsou dobré nové značky jako Uber nebo Airbnb, které přišly na tradiční trhy a dokázaly je zcela proměnit, protože se chovaly jinak než dosavadní hráči.

Podstatou dobrého marketingu je tedy kreativita, schopnost přicházet s novou vizí propagace. Podstatné je také, aby lidé váš produkt vnímali jako smysluplný.

HN: Jaký výrobek je smysluplný?

Ten, který nějakým způsobem naplní vaše potřeby. Jinak byste si ho přece nekoupili. Důležité navíc je, abyste si takový produkt oblíbili, aby vám jeho používání vyhovovalo a vyvolával ve vás dobré emoce.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se