Po letech rychlé expanze a neustálého otevírání nových kamenných prodejen švédský módní řetězec Hennes & Mauritz (H&M) šlape na brzdu. Letos otevře méně prodejen než v předcházejících letech. Zatímco loni to bylo zhruba 480, tak letos jen 390. Dalších 170 stávajících navíc zavře, což je vůbec nejvyšší číslo za posledních dvacet let. Naopak se hodlá soustředit na e-shopy.

Druhý největší oděvní řetězec na světě v posledních letech zaspal nástup prodeje přes internet. Do kamenných obchodů H&M chodí méně zákazníků, kteří stále častěji dávají přednost nákupům z pohodlí domova v různých e-shopech. "Módní průmysl se rychle mění pod vlivem digitalizace," uvedl výkonný ředitel řetězce Karl-Johan Persson, pravnuk zakladatele společnosti Erlinga Perssona. "Loni jsme podnikli několik kroků vpřed, ale současně jsme udělali několik chyb, které nás zpomalily," přiznal s tím, že výkon firmy loni zaostal za očekáváním.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru