Hana Zídková z VŠE se nedávno podílela na výzkumu věnovanému českým opatřením proti únikům daně z přidané hodnoty. S HN hovořila o změnách systému DPH a jejích variantách.

HN: Jaké jsou argumenty proti reverse charge?

Hlavním argumentem je, že by vznikly jiné podvody. Objevují se názory, že poslední obchodník v řetězci by nemusel daň odvést. U maloobchodu, který má prodejnu, ale nehrozí tak velké nebezpečí, že by byl podvodník. V karuselových podvodech totiž často jde o společnosti s fiktivním sídlem, které snadno zmizí. Druhý argument je administrativní náročnost. V reverse charge musí odběratel znát sazbu daně pro všechny produkty, které nakupuje. Nestačí vědět, jak se daní vaše produkty, ale musíte vědět, jak se daní vše, co odebíráte.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru