Negativní kampaň? Stále slyším a čtu nářky, proč existuje. Psychologové vědí. Prostě proto, že negativní emoce jsou silnější než ty pozitivní. Negativní kampaň funguje. Když proti sobě budou stát dva kandidáti, oba budou fajn a jeden o trošku lepší než druhý, v takovém případě studie prorokují nízkou volební účast. Ale když jeden z kandidátů, neřkuli oba, vzbudí negativní pocity, volební účast trhne rekordy. Zároveň studie varují, že není vůbec jasné, kdo ty volby vyhraje. Jedny takové nás čekají tento víkend, tak uvidíme. Abyste si před sobotním vyhlášením výsledků ukrátili čas, zde je pět příkladů, proč a jak se u voleb často chováme iracionálně.

Volíme někoho "jako my"

Podle čeho se rozhodujeme mezi kandidáty? Většina z nás odpoví, že podle názorů, kompetencí a charakteru. Možná i vzdělání a zkušeností. Ale řada experimentů naznačuje, že to může být jinak.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru