Venezuelský dělník Juan Carlos Goite musí být v práci "kreativní". Společně s dalšími vyndavá z jedné rozbité lokomotivy různé součástky, které pak montuje do jiné, popisuje agentura AP. Bez funkčních lokomotiv se kdysi prosperující venezuelská důlní společnost a dodavatel oceli Ferrominera Orinoco neobejde. Jinde než u jiných rozbitých strojů potřebné náhradní díly nesežene.

Podobné potíže, kdy chybí nezbytné součástky na opravu strojů, má většina továren a podniků. Devizové rezervy Venezuely se neustále tenčí, a na financování dovozu tak není dostatek prostředků. Caracas se tak dostává do začarovaného kruhu: nemá peníze na nákup náhradních dílů v zahraničí, továrny se kvůli tomu dostávají do stále hlubších potíží a klesá jejich produkce nebo úplně zavírají. Tím se prohlubují hospodářské potíže a zhoršuje humanitární situace.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.