Zavádějící inzerát, který si zaplatí příznivci jednoho z kandidátů, aby očernili soupeře, zveřejněný ve vrcholné fázi kampaně před druhým kolem prezidentských voleb, oživuje otázku, jak jsou nastavena pravidla soutěže o nejvyšší funkci ve státě.

Až dosud přitom zcela stranou zůstávají pravidla debat prezidentských kandidátů, jichž se tentokrát před prvním kolem volby nezúčastnila úřadující hlava státu. Audiovizuální sektor jako celek je sice pod dohledem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a média veřejné služby mají kontrolovat Rada Českého rozhlasu a Rada České televize, tato kontrola je však až následná, což v případě voleb výrazně zmenšuje účinek kontroly. Pokud je tedy vůbec nějaký.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Českým duelům schází jasně a pevně stanovený rámec.
  • Zejména soukromé televize nedávají žádnou záruku, že debata bude probíhat férově.
  • Ve Francii si kandidáti hlídají dodržování pravidel, ale třeba i teplotu ve studiu či výšku stolu.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru