Několikaměsíční volební kampaň prezidentských kandidátů nebyla nijak zvlášť průhledná. Navzdory tomu, že se požadavky na transparentnost od posledních voleb v roce 2013 značně zpřísnily. Vyplývá to z monitoringu protikorupční organizace Transparency Internatio­nal (TI) a také z analýzy společnosti Good Governance. "Ačkoliv se transparentnost stala oblíbeným motivem v sebeprezentaci uchazečů o Hrad, z hlediska dostupnosti informací o financování, strategiích a vlivovém pozadí jsou jejich kampaně spíše neprůhledné," uvedla TI ve své zprávě.

Z jejího hodnocení vyplynulo, že nejotevřenější kampaň vedl textař Michal Horáček. Muž, který si vše platí ze svého (do kampaně investoval 27 milionů korun), poskytuje o finančních tocích nejvíce informací. Na svém webu jako jediný zveřejňuje průběžné vyúčtování nákladů, personální obsazení svého týmu i veškeré spolupracující subjekty.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Miloš Zeman obešel zákon - kampaň mu platí spřátelení externisté, kterým nikdo pod ruce nevidí.
  • Nikdo neřeší, že konečnými vlastníky sponzorujících firem mohou být i cizinci, ze zahraničí tak lze ovlivnit českou politiku.
  • Odborníci doporučují, aby od příštích voleb už nesměly posílat peníze firmy s anonymními vlastníky.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.