Několikaměsíční volební kampaň prezidentských kandidátů nebyla nijak zvlášť průhledná. Navzdory tomu, že se požadavky na transparentnost od posledních voleb v roce 2013 značně zpřísnily. Vyplývá to z monitoringu protikorupční organizace Transparency Internatio­nal (TI) a také z analýzy společnosti Good Governance. "Ačkoliv se transparentnost stala oblíbeným motivem v sebeprezentaci uchazečů o Hrad, z hlediska dostupnosti informací o financování, strategiích a vlivovém pozadí jsou jejich kampaně spíše neprůhledné," uvedla TI ve své zprávě.

Z jejího hodnocení vyplynulo, že nejotevřenější kampaň vedl textař Michal Horáček. Muž, který si vše platí ze svého (do kampaně investoval 27 milionů korun), poskytuje o finančních tocích nejvíce informací. Na svém webu jako jediný zveřejňuje průběžné vyúčtování nákladů, personální obsazení svého týmu i veškeré spolupracující subjekty.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.