Nejznámějším softwarem, který může symbolizovat období celé naší střední generace, je bezpochyby produkt firmy Microsoft: Windows. Tedy česky řečeno Okna. To jméno bylo pohříchu zvoleno vhodně, díky tomuto nejslavnějšímu softwarovému výrobku naší doby se nám otevřelo okno do digitálního světa. Okno je díra ve zdi, udělaná k tomu, aby skrze ni šlo vidět. Oknem se díváme do jiného světa (třeba venkovního), do jiného prostoru. Okno nám umožňuje vidět ven, aniž bychom venku byli.

Podobně tak Windows, Okna, nám umožnily dívat se do jiného světa, do jiné dimenze reality, aniž bychom však do ní vstoupili. Obrazovka vašeho počítače se tak stala malým oknem, průhledem do nekonečného, a fiktivního, světa, který je jinak obklopen realitou a zabírá z ní doposud jen malé procento našeho zorného úhlu. Otázkou je, jaký stupeň přijde po Oknech?

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru