Miloš Zeman tvrdí, že nedělá osobní prezidentskou kampaň. Přesto se během víkendu kolem českých silnic objevila řada billboardů s jeho tváří a heslem Zeman znovu. Vysvětlení je přitom jednoduché: propagaci neplatí hlava státu, ale spolek, který ovládají jeho nejbližší spolupracovníci kancléř Vratislav Mynář, poradce Martin Nejedlý či bývalý předseda Jazzové sekce Karel Srp. Není přitom jasné, odkud a od koho peníze na agitaci pocházejí. Kolik vlastně reklama stála a kolik billboardů visí, si média podle Nejedlého mají spočítat sama. U řady ostatních kandidátů lze všechny tyto informace dohledat na jejich transparentních účtech.

Billboardy podle mluvčího prezidenta Jiřího Ovčáčka zadávala organizace Přátelé Miloše Zemana. Jde o spolek, kde je Mynář předsedou představenstva a Srp jeho členem. "Vše bude samozřejmě započítáno do nákladů, zákon je striktně dodržován," uvedl k billboardům mluvčí Ovčáček s tím, že prezident trvá na tom, že "kampaň nevede a nepovede".

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se