Stejně jako další oblasti našeho života se i dárcovství ve stále větší míře přesouvá do on-line prostředí. Více než 60 procent lidí nejraději přispívá na dobročinné účely právě přes internet. Ukazuje to celosvětový průzkum Global Trends In Giving, podle kterého veřejnost k darování nejčastěji inspirují vedle charitativních akcí také sociální sítě, a to především Facebook. Pro 75 procent dárců zároveň sociální sítě představují nejoblíbenější zdroj informací o činnosti neziskových organizací.

Popularita takzvaného digitálního dárcovství roste i v Česku, což potvrzuje i říjnová anketa Fóra dárců, podle které Češi nejčastěji posílají neziskovým organizacím peníze jednorázovým nebo trvalým bankovním převodem. Oblíbené jsou také dárcovské SMS. "Tyto způsoby dárcovství jsou mnohem častější než příspěvky do kasiček nebo platby složenkami. V posledních dvou letech rostou také počty darů platební kartou," uvádí Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců − sdružení zastřešujícího dárce v Česku.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.